COMARCA
- Fulleda , Tarrés

La Diputació destinarà més d’un milió d’euros a la millora de la carretera entre Fulleda i Tarrés

La Diputació de Lleida destinarà més d’un milió d’euros al projecte de condicionament, eixample, millora i pavimentació de la carretera LV-2012 de les Borges Blanques a la N-240, concretament en el tram que va de Fulleda a Tarrés. El seu president, Jaume Gilabert, ha signat aquest dimarts l’acta de replanteig, que s’ha fet a l’Ajuntament de Fulleda i ha comptat amb l’assistència del diputat de Serveis Tècnics i Carreteres, Josep Cosconera; l’alcaldessa de Fulleda, M. Neus Arbós; l’alcalde de Tarrés, Ramon M. Arbós, i Miquel Gruas, d’MiJ Gruas, contractista adjudicatari.

Les obres d’aquesta acta de replanteig corresponen a la tercera fase del condicionament de la carretera LV-2012 i han estat adjudicades a MiJ Gruas per un import d’1.017.843,95 euros. La primera i la segona fase inaugurades pel president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, al febrer del 2008 van comptar amb un important suport econòmic de l’empresa Acciona Energia que va aportar 595.000 euros d’un pressupost de 1.138.000 euros. En aquestes dues primeres fases, executades per la UTE Sorigué-Arnó es va actuar en un tram d’uns tres quilòmetres des de l’enllaç amb la N-240 fins a Tarrés i en direcció a Fulleda que inclou una variant que permet no haver de passar pel mig del poble de Tarrés. Ara s’inicia la tercera fase des de la variant de Tarrés i fins a Fulleda (del PK 17+435 al PK 20 +820).

Actualment aquest traçat té una amplada mitjana de 4,5 metres sense vorals, no existeix un sistema de drenatge longitudinal, la senyalització es troba molt envellida i no existeixen barreres de seguretat. Amb aquesta actuació s’ampliarà la calçada fins als 7 metres, es projectaran quatre murs de contenció en els trams on l’orografia del terreny provoca caigudes i es construiran noves obres de drenatge amb canonades de formigó armat i un sistema de cunetes de calçada. A més de millorar el paviment, es preveu col·locar la nova senyalització vertical i horitzontal, així com una barrera metàl·lica de seguretat.