COMARCA
- Castelldans , Cervià de les Garrigues , Les Borges Blanques

La Diputació farà nous 4 km més entre les Borges i Cervià

L’organisme provincial anuncia que aquest any licitarà aquesta segona fase, entre el pont de l’autopista i el Racó del Moro. Quedaran pendents cinc quilòmetres.

(foto: arxiu)

La Diputació de Lleida té previst licitar aquest any la segona fase de les obres de millora de la carretera LV-7031 entre les Borges i Cervià; concretament, un tram de  4,3 km entre el pont de l'autopista, on va acabar la primera fase fa quatre anys, fins al Racó del Moro. El projecte, pressupostat per 1.590.123 euros, preveu l'eixamplament de la calçada (dels 5,5 metres actuals a 7), amb dos carrils de 3,50 cadascun i la rectificació del traçat en els trams més perillosos. La carretera té una longitud total de 14,5 km, de manera que en quedaran 5 per completar la via.
L'alcalde de les Borges, Enric Mir, explica que es tracta d'un "nexe de relació amb la plana, l'activitat econòmica, administrativa i centres de formació". Per la seva banda, l'alcaldessa de Cervià, Mercè Rubió, es mostra molt satisfeta per l'anunci. "Ens convé molt, a les Borges hi va molta gent cada dia i és un tema de seguretat", diu. L'eixamplament de la via obligarà a fer importants moviments de terres, en un tram que, a diferència del primer, és més costerut i amb més corbes.

Pista Castelldans-Cervià

Una de les vies que actualment estan en més mal estat és la pista que connecta Cervià amb Castelldans, molt malmesa pel pas de vehicles pesants a les obres del Segarra-Garrigues. Enguany, el consistori de Castelldans va anunciar que destinaria 18.000 euros a posar un reg asfàltic al seu tram, però finalment, els dos ajuntaments s'han acollit a una subvenció dels departaments de Governació, Territori i Agricultura per millorar camins rurals i han pogut obtenir 50.000 euros cadascun, de manera que la millora serà de més consistència. Aquesta és una via que permet a molts cervianencs anar i venir de Lleida a través de Castelldans, Puigverd i Artesa i estalviar-se, així, els riscos de l'N-240.