COMARCA
- Les Borges Blanques

El consistori borgenc publica les despeses en publicitat

'La Mañana' i el Grup Segre, amb uns 11.000 euros anuals cada un, són els que reben més. La xifra més elevada, però, són els 32.000 euros que factura el cap de premsa. 

A les Garrigues, l'Ajuntament de les Borges és el que compleix amb major mesura la Llei de Transparència i, en virtut d'aquesta, ha penjat al web municipal els detalls de les despeses en publicitat institucional, és a dir, per quin cost i a quins mitjans s'han contractat anuncis del consistori, com els de festa major, fires, Mostra Gastronòmica, Ruta de la Tapa, concurs de paelles, especials piscines, etc. En total, l'any 2017 van ser 88.373 euros. 

'La Mañana' i Segre
D'entre els mitjans, sobresurten el diari La Mañana i el Grup Segre (diari i televisió), que reben directament de l'Ajuntament més d'11.000 euros cadascun. A més, via agència de publicitat, a tots dos s'hi destinen 5.000 euros més. En el cas de La Mañana, cal sumar-hi 1.700 euros d'una desena d'edictes municipals. Segueixen el llistat l'emissora RAC1, a la qual es va pagar 10.890 euros pel programa especial de la Fira de l'Oli de l'any passat, i el digital Territoris.cat, que va rebre 7.380 euros. A la revista Sàpiens es van posar anuncis -tots de l'Espai Macià- per valor de 3.388 euros, a la Cadena SER Lleida per 1.301 i a ràdio UA1 1.270. Darrere de tots aquests hi ha SomGarrigues, amb un únic anunci en tot l'any, un especial de Fira de l'Oli, per un cost de 1.210 euros.

El cap de premsa, un 36,5% 
A banda dels mitjans, el document inclou també un apartat d'"altres", on consten les despeses en un parell d'agències de publicitat per anuncis de la Fira i el cap de premsa contractat des del 2011 per l'Ajuntament, Èric López, que el 2017 va facturar un total de 32.265 euros, la xifra més elevada de totes, que representa el 36,5% de tota la publicitat institucional. López rep 1.590 euros mensuals, 530 per la revisió de cada butlletí i més de 8.000 només per la comunicació de la Fira de l'Oli.