La Ruta de l’Oli i de l’Aigua, una iniciativa conjunta dels ajuntaments de les Borges Blanques i Vila-sana per intentar atreure visitants als respectius municipis i patrimonis, es promocionarà aquest dissabte, 23 de novembre, a Tarragona, concretament a la plaça adjacent al Mercat Central. Allà s’instal·laran tres carpes, una per a presentar els principals atractius de la ruta i fer reserves in situ; una per al tast i venda d’oli d’oliva verge extra de les dues cooperatives de les Borges, així com d’olis Benet i de Salvador Farré “Chicó”; i una tercera on es farà un show cooking a càrrec del xef Pep Moreno, del restaurant Deliranto de Salou. Al migdia i a la tarda s’han programat un parell d’actuacions musicals.
D'altra banda, a la jornada també es donarà a conèixer la Carta d'Olis de les Borges, en què productors borgencs posen a disposició dels restauradors una proposta inspirada en les cartes de vins, amb set referències diferents.
Presentació prèvia
Els alcaldes de les Borges Blanques, Enric Mir, i de Vila-sana, Joan Sangrà, acompanyats per la regidora de Consum i Comerç de l'Ajuntament de Tarragona, María José López, van ser ahir a Tarragona per a presentar la iniciativa, en un acte conduït per Lídia Adelantado, tarragonina contractada per l’Ajuntament de les Borges amb l’encàrrec de promocionar, precisament, la Ruta de l'Oli i de l'Aigua, la Carta d'Olis i un projecte relacionat amb creueristes. El contracte, de setembre a desembre, és de 12.400 euros. Abans, al juliol, Adelantado ja havia presentat la Ruta de l’Oli i de l’Aigua al Palau Robert de Barcelona, en un acte amb l'agència Inside Consultores, empresa també tarragonina a qui l'Ajuntament de les Borges va contractar un pla de comunicació turística per un import de 18.000 euros i que també ha fet treballs pel Port de Tarragona.