Arbeca serà el primer municipi garriguenc en formar part de la comunitat educativa Aliança Educació 360, després que ahir, en el darrer ple ordinari de l'any, s'aprovés per unanimitat formar part d'aquest col·lectiu pedagògic, del que ja formen part més d'un centenar d'ens administratius, entre els quals ajuntaments, consells comarcals i diputacions catalanes. El municipi garriguenc serà el tercer de la província de Lleida que en forma part, després d'Agramunt i Bellpuig.
El projecte Aliança Educació 360 va néixer a principis del 2018 impulsat per la Fundació Jaume Bofill, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica i la Diputació de Barcelona, amb l'objectiu d'aplicar el procés educatiu tant a dins com a fora dels centres, on les polítiques públiques han de servir com a eix transversal per garantir que l'educació tingui una continuïtat entre l'escola i l'espai públic, tal com es recull en el manifest fundacional d'Aliança Educació 360.
L'alcalde d'Arbeca, Sergi Pelegrí, es felicita perquè l'adhesió a l'Aliança 360 hagi estat acordat per unanimitat i recorda que des que ocupen el govern, des del passat mes de juny, ja s'han anat donant els primers passos per reforçar el context educatiu al poble "Aquesta adhesió és una aposta per la innovació educativa que no podíem deixar passar; des del govern ja hem impulsat un local del jovent amb un monitor de lleure i projectes lúdic-educatius, també hem posat a disposició dels infants dependències municipals com és el cas del programa radiofònic 'Ràdio Albirka' i creiem que l'escola Albirka és un dels centres de la comarca amb més possibilitats pel que fa a innovació educativa. Adherint-nos a Aliança 360 volem crear els fonaments d'aquest model educatiu que implica tant als escolars com a la resta de la ciutadania i, de ben segur, revertirà en un millor context cívic-educatiu al nostre poble".
EDUCACIÓ
Arbeca s'adhereix a la comunitat d'educació innovadora Aliança Educació 360
El projecte, del que ja formen part més d’un centenar d’ajuntaments i administracions catalanes, advoca per concebre el procés d'aprenentatge com un continu entre el dins i fora escola, amb la implicació de tots els agents del municipi.