Després de la consolidació de la marca, la creació de noves eines comercials i la fusió amb la cooperativa dels Omellons, la Cooperativa l’Arbequina SCCL finalitza el desplegament del seu pla estratègic dos anys després de posar-lo en funcionament amb la creació de Premium, la nova marca de gamma alta de l’entitat arbequina destinada al públic més exigent. Es tracta d’una línia d’oli d’oliva verge extra d’edició limitada de la que només es comercialitzaran 16.000 litres de suc d’oliva. De fet, la cooperativa treballa amb la separació dels olis en diferents cups sense que el suc de les olives es barregi, segons el mes d’entrada de les olives. Així, Premiun surt d’un mateix cup per arribar a les taules de restaurants com l’Hispania d’Arenys de Mar, un establiment reconegut amb estrelles Michelin. Segons Joan Castells, responsable comercial de l’entitat, “es tracta d’un oli verd amarg, picant amb un fruitat que destaca per sobre de tot”.
Responsable de vendes
Una altra novetat que ha portat el desplegament del Pla Estratègic és la incorporació d’un responsable de vendes. En aquest cas es tracta de Joan Castells. “És difícil trobar la meva figura de responsable de vendes en altres cooperatives de primer grau com la nostra”, indica. De fet, l’objectiu de la cooperativa és canalitzar les vendes, promocions o la comunicació de l’entitat a través de la figura de Castells.
“Som dins d’un mercat molt competitiu on hi ha de tot i de tota manera. El que estem fent és apostar clarament per la qualitat del producte, pel territori on es produeix o s’elabora. De fet, el que volem és elevar la qualitat del producte per arribar a tots els mercats”, explica. “Penso que el món de l’oli verge extra té suficients paral·lelismes amb el món del vi perquè aquest ens serveixi de guia en el moment de saber vendre el producte i el territori. Amb l’oli podem fer tastos, visitar les finques i conèixer la gent de la comarca fent turisme; és així com volem treballar”.
Pel que fa a l’apartat de l’exportació, Arbeca i el seu oli arriben a indrets dels quatre racons de món com són Florida (Estats Units), Alemanya, França, Escòcia, Holanda o Luxemburg. “L’objectiu és obrir mercat en la venda de l’oli envasat al detall”, diu Castells. A més, el mateix responsable comercial avança que la cooperativa està tancant acords amb empreses de Singapur.
“Per donar la volta al sector ens cal iniciativa, voluntat i innovació, aquestes són per mi les claus del món de l’oli”.
A l’Hispania i al Cañete
A banda de l’Hispania, l’oli d’Arbeca arriba regularment a altres establiments hostalers reconeguts com el mític Bar Cañete, al raval de Barcelona, o la Granja Brussel·les, també a la ciutat comtal. En aquest sentit, la cooperativa té una línia d’ampolles de 200 ml que serveix “perquè el client de l’establiment sàpiga quin oli consumeix, i el que sobra se’l pot endur a casa”, indica Castells.
Botiga i Oficina de Turisme
Dins del pla estratègic de la cooperativa entrava també la remodelació de la botiga. Aquesta es troba a les antigues dependències de la cooperativa d’Arbeca, en un edifici modernista completament restaurat que comparteix amb l’ajuntament, que té allà la seu de l’oficina municipal de turisme. A la botiga encara es pot observar el sistema de decantació que s’utilitzava abans per depurar l’oli, les bigues originals i el terra amb les boques dels cups. La botiga ven totes les línies d’oli d’Arbeca així com també altres productes de les Garrigues com les ametlles Frisal, vinagres Badia i la Rambla, vi Vilars i olivada i olives arbequines.