OLI, TURISME
- Redacció / Les Borges Blanques

La Fira de l'Oli de les Borges finalment serà virtual

Tot i que la intenció inicial de l’Ajuntament era combinar la presencialitat i la virtualitat, s’ha acabat optant per traslladar-ho tot a Internet.

La 23a Fira de l'Oli i 58a de les Garrigues, que estava previst celebrar els dies 22, 23 i 24 de gener a les Borges Blanques en un format que combinés la presencialitat i la virtualitat, serà finalment tot online. Així ho ha confirmat aquest dilluns el regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de les Borges i gerent del Patronat del certamen, Jordi Ribalta. "Enguany ho hem de fer així, les circumstàncies són les que són i no volem arriscar la salut de ningú”, ha dit. 

A mitjans de novembre, el consistori va obrir inscripcions per als possibles expositors amb la idea de poder fer la fira als pavellons de sempre, això sí, amb un seguit de mesures de prevenció per minimitzar possibles contagis de coronavirus com ara el control d'aforament, la presa de temperatura i desinfecció de mans a l'entrada, l'ús obligatori de mascareta, el sentit únic de circulació dels visitants, mampares de metacrilat i gel hidroalcohòlic als estands o control de ventilació i renovació d'aire, entre altres; unes mesures que anaven en la línia de la guia elaborada per la Federació de Fires de Catalunya junt amb les diputacions. Com a complement, es preveia que una part de l’activitat del certamen es canalitzés a través d’Internet.

Finalment, però, el Patronat ha optat pel format virtual al 100%, tal com s’ha anat fent amb altres certàmens oleícoles de la zona, com la Fira de l’Oli Verd de Maials, els Camins d’Or Líquid del Segrià, la Primera Premsada de la Granadella o el Simposi de l’Oliva Arbequina d’Arbeca. Segons fonts del consistori borgenc, aquest format permet “nous i importants avantatges, vinculats a l'estratègia comunicativa de publicitar i difondre l'esdeveniment online, amb anuncis i promocions en grans mitjans de comunicació i també gràcies als diferents idiomes que tindrà, cosa que propiciarà que els expositors tinguin al seu abast l'oportunitat d'arribar a un públic d'àmbit estatal que fins ara era pràcticament impossible d'abastar”.

Materials audiovisuals
Els productors que participin a la Fira de l’Oli disposaran de materials audiovisuals i de disseny gràfic elaborats amb criteris professionals per exposar la seva història, valors i motius de compra, amb imatges, vídeos corporatius, catàlegs interactius i presentacions de nous productes o envasos. Quant als visitants que entrin al web, hi hauran els enllaços a les botigues virtuals de cada expositor, retransmissió en directe d’activitats que es facin a porta tancada o generades específicament per al web, com demostracions gastronòmiques, imatges i vídeos del procés de producció de l'oli.

Els premis es mantenen
Malgrat el canvi de format, l’organització de la Fira manté el concurs en què els membres del Panell de Tasts Oficial d'olis Verges d'oliva de Catalunya premien els millors olis Fruitat Verd Amarg, Fruitat Verd Dolç i Fruitat Madur. Igualment, des de l’Ajuntament s’avança que hi continuaran participant “ambaixadors” de l’oli, hi haurà agermanaments amb entitats agroalimentàries i es lliurarà el Premi Cultura de l'Oli, entre altres actes destacats.