CARRETERES
- Redacció / Bellaguarda , Els Torms

Bellaguarda i els Torms aconsellen no fer servir la pista entre els dos pobles

Els ajuntaments de les Garrigues Altes insisteixen en la necessitat d’obtenir suport econòmic de la Diputació. Reparar els sots podria costar fins a 100.000 euros.

Els ajuntaments de Bellaguarda i els Torms han instal·lat sengles cartells a l'inici de la pista que uneix tots dos municipis (entre la C-242 i l’L-701) amb què recomanen no circular-hi, atès el mal estat de la via. Es tracta d'una acció coordinada amb la resta d'ajuntaments de les Garrigues Altes que vol servir per cridar l'atenció sobre l'estat de la calçada, tant als conductors com a nivell institucional. Així, es proposen que la Diputació de Lleida contribueixi a la reparació de la via. 

Malgrat que la pista és de titularitat municipal, els ajuntaments afirmen que no disposen de prou recursos per poder-la arreglar. Per aquest motiu, insten la Diputació, o Administracions superiors, a fer-se'n càrrec. D'acord amb els darrers pressupostos treballats, arreglar els clots existents podria costar fins a 100.000 euros. Per altra banda, els municipis de la zona van presentar fa més d'un any i mig un projecte a la mateixa Diputació per aconseguir suport per reasfaltar tota la carretera. Aquesta intervenció, que suposaria augmentar cinc centímetres el ferm de la pista, sense afectar-ne l'amplada ni el recorregut, podria pujar entre el milió i el milió i mig d'euros, una quantitat molt per sobre de les possibilitats dels dos consistoris. 

Reclamació persistent
La reivindicació per a la millora d'aquest eix viari ve de lluny. Els ajuntaments van aprovar a la primavera una moció on es reivindicava l'abast comarcal de la pista i que s'inclogués dins del Pla Zonal de Carreteres de la Diputació de Lleida. Josep Bardia, alcalde dels Torms (Junts) ressalta que és un eix important per als municipis de les Garrigues Altes, que fa "la funció de carretera i no de camí". A l'abril, el diputat de Serveis Tècnics de la Diputació, Marc Baró, va visitar la pista i havia sorgit el compromís de la redacció d'una memòria valorada per a la reparació de les vies. El document, finalment, reconeixia el mal estat de la pista, però remetia, de nou, a la propietat municipal d'aquesta.