Després de 12 edicions, el Consell Comarcal del Segrià ha decidit canviar el format dels Camins d'Or Líquid, que eren les activitats de promoció oleícola organitzades amb ajuntaments i cooperatives, i donar-li un altre enfocament. Des de l'àrea de Turisme es considera que calia anar més enllà d'esmorzars populars i aprofundir en la promoció de la cultura de l'oli i el seu entorn. Per a aquest 2021 s'han preparat activitats de petit format, com visites guiades i experiències al voltant de l'oli -algunes amb la implicació de cases rurals- en 10 municipis, sota el nom de Terra d'oli, que tindran lloc entre el 20 de novembre i el 19 de desembre.
La primera edició de Terra d'Oli es va donar a conèixer ahir en un acte celebrat a la Sala de Plens del Consell Comarcal del Segrià, amb la participació del president de l’ens, David Masot, el cap de l'àrea de Promoció Econòmica i Turisme, Josep Lluís Huguet, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn i la vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació, Rosa Pujol.
Una de les novetats del projecte és la diversificació de propostes. Així, fins al 19 de desembre s'han programat més d'una quarantena d'activitats que van des de tallers, tastos, fires, esmorzars, menús i experiències al voltant de la gastronomia, visites i rutes guiades, turisme rural, concursos fotogràfics i fins i tot la venda, per part d'un forn de Lleida, d'un producte creat expressament per a l'ocasió: delicadeses d'oli. A partir del desembre es preveu que s’hi vagin afegint altres activitats per promocionar l'oli d'oliva verge extra.
De moment, el programa inclou activitats a Maials, Alpicat, Torrebesses, Sarroca de Lleida, Seròs, Almatret, Alfés, Alcanó i Lleida.