Una de les derivades de l'alliberament del peatge de l'AP-2 el passat mes de setembre és la possibilitat que el Govern deixi d'aplicar el polèmic desviament de trànsit de l'autopista cap a la carretera N-240 en dies de boira intensa, tal com havia fet els últims cinc anys, fruit d'un protocol aprovat el 2015 entre el Servei Català de Trànsit i Abertis, llavors concessionària de la via.
Fonts del Govern confirmen a SomGarrigues que les circumstàncies actuals faciliten aquesta decisió, ja que el fet que ara passin més vehicles per l'autopista fa que siguin més visibles entre ells i, per tant, disminueixi el risc de col·lisió sobtada. En canvi, quan hi circulaven molt pocs usuaris, l'aparició d'un vehicle entre la boira podia donar-se més d'imprevist.
Alternatives que no van arribar
Des del mateix hivern que es va començar a aplicar el desviament, nombroses veus polítiques i socials de la comarca van alertar de la perillositat de la mesura, ja que abocava més trànsit a l'N-240, ja de per si prou conflictiva i on hi havia la mateixa boira. L'aleshores directora del Servei Català de Trànsit, M. Eugènia Domènech, es va comprometre a estudiar alternatives i a limitar la
velocitat de l'N-240 amb un radar de tram, unes mesures que no van arribar mai. Arran de l'alliberament, la plataforma Rescap-2 va reclamar millores en la senyalització lumínica de l'AP-2 pels dies de mola boira.