Els veïns i veïnes dels Torms porten una setmana i mitja sense cobertura de Movistar, després que la tempesta del passat 6 de juliol afectés la torre de telefonia propera al municipi.
Des del consistori han pressionat Telefònica per la reparació de l’avaria al més aviat possible, però la companyia ha informat que es requereix una peça específica de la qual s’està a l’espera. Així, tampoc s’ha donat cap data orientativa per al restabliment del servei.
Una comarca amb deficiències de cobertura
L’Estudi dels serveis de telefonia mòbil a les Garrigues publicat a finals del mes de juny pel Consell Comarcal de les Garrigues identificava que als Torms hi havia accés correcte a serveis de telefonia (3G) i dades (4G) de Movistar, però, en canvi, un servei nul tant de veu com d’internet amb les altres dos grans operadores, Vodafone i Orange.
Aquesta és una constant a la comarca, segons l’estudi, on s’observa que tot i que no hi hagi cap poble que no tingui una cobertura correcta amb almenys un dels tres grans operadors, la qualitat de servei sovint no és correcta. El Soleràs, per exemple, comparteix la problemàtica de tenir cobertura procedent d’una única companyia, Movistar, i en canvi, nul·la connexió amb les altres. A Fulleda, per altra banda, és Vodafone qui ofereix cobertura i dades, mentre que Movistar i Vodafone presten un servei deficient, d’entorn del 30%.
Davant d’això, el document del Consell proposa “compartir infraestructures” entre les companyies i “actualitzar sistemes” perquè es redueixin els costos i terminis per obtenir la cobertura desitjada.