Els talls del servei de telefonia fixa a Granyena i Alcanó per culpa dels continus robatoris de cable de coure fa tant temps que duren que s'han convertit ja en un problema endèmic i els veïns d'ambdós municipis han de recórrer a altres sistemes de comunicació. "El telèfon fix és com si no hi fos", diuen, resignats, diversos habitants dels dos pobles. "El reposen i el tornen a tallar", explica l'alcalde de Granyena, Francesc Esquerda. El consistori avisa cada vegada la companyia telefònica, Movistar, "però ens asseguren que no donen l'abast", diu l'alcalde. La situació ha arribat a tal punt que quasi tots els veïns prescindeixen del telèfon fix i opten o per la telefonia mòbil -al poble hi ha bona cobertura d'Orange i Movistar- o per la fibra d'Adamo, arribada fa uns mesos, per a datàfons, Internet o televisió.
I el mateix passa a Alcanó, on ja ningú confia de la línia telefònica. Molts veïns s'han passat a la telefonia amb freqüència de ràdio, cosa que, alhora, fa difícil adonar-se de quan funciona el convencional i quan no. No obstant això, hi ha gent gran que encara depèn del telèfon fix, al qual tenen associat, per exemple, els botons de teleassistència. Prescindir de la línia no sempre és garantia, perquè s'han donat casos que els lladres, al robar el coure, han tallat al mateix temps el cable de fibra, cosa que afecta el funcionament de serveis com el consultori mèdic.
A Fulleda, tot i no interrompre's la línia, el 14 de desembre es va trencar un pal telefònic a uns 200 metres del poble i va quedar el cable penjant damunt de la carretera, amb el perill que suposava per als conductors.
Puiggròs recupera el servei
El mateix 14 de desembre, els veïns de Puiggròs van recuperar el servei de telèfon fix, després d'haver estat quasi un mes sense per un robatori de cable. El consistori va habilitar un telèfon mòbil per als veïns que ho necessitessin.