Aquest divendres, 5 de maig, s’ha fet a Lleida una nova reunió de la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalies de Lleida, una taula amb actors institucionals i socioeconòmics de Ponent creada a finals del 2020 a instàncies de la Diputació. A la trobada, en què ha assistit el secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Marc Sanglas, s’ha parlat de les necessàries millores a la xarxa i, en aquest sentit, Sanglas ha acusat Renfe de "manca d'interès per invertir a Catalunya”. El secretari qualifica de "vergonyós" que Renfe condicioni la millora de Rodalies a la signatura del contracte programa, "quan els diners hi són i els trens també". Igualment, ha lamentat els incompliments de l'Estat al no traspassar els diners que corresponen a la Generalitat com sí que ho fa en altres territoris i ha reconegut que no s'han abonat a Renfe part dels diners que reclama perquè l'operadora "incompleix els estàndards de qualitat", amb retards i incidències constants.
A la reunió també s’ha parlat dels problemes de la línia Lleida-Manresa per augmentar freqüències i temps de trajecte (de fet, la Comissió de Seguiment és una continuació de l'antiga Plataforma per la millora de la línia Lleida-Manresa), però tot el que fa referència a la línia Lleida-Montblanc, que diverses veus insisteixen des de fa temps que sigui inclosa a la xarxa de Rodalies de Lleida, continua sense novetat. Segons l’Agència Catalana de Notícies (ACN), el president de la Diputació ha fet referència a les línies de Montblanc i de Montsó entre les mancances que cal abordar, i també els representants de les Garrigues, el gerent i la vicepresidenta del Consell Comarcal, Jordi Sumalla i M. Rosa Solé (els únics garriguencs assistents a la trobada), han insistit en aquesta direcció. “La de Montblanc és una línia fonamental, que engloba quatre municipis de les Garrigues i la seva àrea d’influència”, ha dit Sumalla, en una de les manifestacions més explícites del Consell fins ara en aquest àmbit. Sumalla també ha volgut rebatre l’argument de la poca demanda a l’hora de no incrementar freqüències.
El pla de Rodalies de Lleida el va presentar el setembre del 2020 l’aleshores conseller de Territori, Damià Calvet, amb la idea de posar-lo en marxa el 2024, i ja en aquell moment es va excloure la línia Lleida-Montblanc. Totes les millores es focalitzaven en la Lleida-Mollerussa-Tàrrega-Cervera, on es prometia passar de 6 a 12 serveis diaris, mentre que a la de les Garrigues només es preveia passar de 5 a 6. Aquella tardor, al Consell Comarcal es va aprovar una moció d’ERC en què es demanava al govern de la Generalitat que incrementés i millorés les freqüències de trens de la línia Lleida-Montblanc i s'incorporés a la xarxa de Rodalies. ERC i el PSC hi van votar a favor i JxCat es va abstindre.
A finals del 2020, encara, el Govern acordava que seria Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i no Renfe qui operarés el futur servei de Rodalies a Ponent. Així ho comunicava el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, que confirmava el que ja havia avançat Damià Calvet mesos enrere i, com aleshores, la decisió continuava centrant-se en la línia ferroviària Lleida-Mollerussa-Tàrrega-Cervera.
Al febrer del 2023, poc després de la sortida de Junts de l’Executiu, se segellava l’acord entre el Govern i el PSC per aprovar el projecte de llei de Pressupostos de la Generalitat de Catalunya pel 2023. La implementació de Rodalies Lleida ja anava endarrerida i es preveia que no seria abans del 2025, quan es farà el canvi d’operador a FGC. Aquell acord continuava sense incloure inversions a la línia Lleida-Montblanc pel 2023, però deixava per escrit que el 2025, quan FGC operi el servei, es desplegarien les quatre línies: Lleida-Cervera-Manresa / Lleida-les Borges Blanques-Montblanc / Lleida-Almacelles-Monsó i la que ja gestiona FGC Lleida-Balaguer-la Pobla de Segur.