Adif, l'empresa estatal que gestiona la xarxa de ferrocarrils, licitarà a principis del 2024 la redacció dels projectes per adaptar les dimensions de sis túnels i setze passos superiors de la línia Saragossa-Tarragona al pas per Lleida i, per tant, per les Garrigues. L'adaptació es fa per convertir el tram en autopista ferroviària i, per tant, incrementar-hi el pas de mercaderies.
Segons Adif, aquesta línia és la que té més demanda de tota la xarxa i hi passen més de 100 circulacions setmanals per sentit; a més, uneix els principals nodes de producció i consum de la Península i canalitza una part important del trànsit internacional de mercaderies, que arriben als ports de Tarragona, Barcelona i Algesires. Convertint-la en autopista ferroviària, es podran posar tràilers de carretera o semiremolcs amb vagons especialitzats. Per això, Adif també treballa per allargar apartadors d'estacions com la de Juneda i així poder-hi estacionar trens més llargs.
Aquest augment del pas de mercaderies pot comprometre l'increment de freqüències del transport de viatgers. De fet, la línia queda fora dels plans de Rodalies Lleida.