SUCCESSOS
- Redacció / Juneda , Les Borges Blanques

Els Mossos recuperen un lloro robat feia tres anys a Juneda i el retornen al propietari

Era en una casa de les Borges Blanques. La persona que el tenia el va comprar a un conegut.

El lloro recuperat, amb una agent de Mossos. (foto: Mossos d'Esquadra)

Els Mossos d'Esquadra han recuperat i tornat al seu propietari un lloro gris de cua vermella (Psittacus erithacus) que havia estat robat d’un mas de Juneda el gener del 2022. En aquell moment, la investigació no va donar resultats però aquest gener, quan feia tres anys del robatori, la policia va tenir coneixement que el lloro podria trobar-se en una casa de les Borges Blanques.

Quan els agents van identificar la persona que el tenia, aquesta va reconèixer que feia tres anys l'havia comprat a un conegut per 350 euros, segons diuen els Mossos. Li haurien ofert l’animal perquè la família que el tenia no se'n podia fer càrrec. Davant d’això, aquesta persona va quedar com a investigada per un presumpte delicte de receptació, això és, per haver-se quedat un bé sabent que procedia d’un robatori. Dijous passat, els investigadors van poder identificar la persona que va vendre el lloro, un home de 26 anys, que va ser detingut com a presumpte autor d'un delicte de receptació. Després de declarar a la comissaria va quedar en llibertat amb l'obligatorietat de presentar-se davant del jutge quan sigui citat. Ara la investigació continua oberta per saber qui l’havia robat.

Un cop recuperat, els Mossos van entregar el lloro, valorat en uns 700 euros, al seu legítim propietari. La policia destaca “la sorprenent reacció d'alegria del lloro en retrobar-se amb ell, reconèixer-lo i veure's de nou a casa seva”. Els Mossos expliquen que aquests lloros tenen una esperança de vida d'uns 60 anys i que aquest en concret en feia 33 anys que convivia amb el seu legítim propietari quan va ser sostret.