ECONOMIA, RESIDUS
- Redacció

Les accions de Griñó a la borsa cauen al seu mínim històric

Havien remuntat lleugerament el 10 de març, però al cap de poc van tornar a baixar i ara se situen a 0,96€, una xifra mai assolida fins ara.

El preu de les accions de l’empresa Griñó Ecologic ha tornat a caure. Després que el passat mes de gener, arran de l’operació de la Guàrdia Civil contra el tràfic il·lícit de residus, experimentés un dels descensos més pronunciats de la seva història als parquets, el 10 de març va començar a remuntar i va passar de l’1,03€ a 1,05€, coincidint amb l’anunci que la planta de Tracjusa de Juneda, on és soci, havia obtingut el permís d’obres per iniciar la seva transformació.

La pujada, però, no va tenir continuïtat i ja no va passar d’1,05€, ans al contrari, el 13 de març va tornar a baixar a 1,0€, on es va mantenir durant uns dies, fins que el 19 de març va tornar a baixar fins a 0,95€, una xifra que no havia assolit en tots els anys que l’empresa cotitza a borsa. Ahir van passar de 0,95€ a 0,96€.

Griñó va començar a cotitzar l'any 2011, en el llavors anomenat Mercat Alternatiu Bursàtil (MAB) per a pimes. L'any 2020, el MAB es va convertir en BME Growth, on hi ha 132 firmes, de les quals una dotzena són catalanes, i entre aquestes hi ha Griñó, amb seu a Lleida però orígens borgencs.