Els nou municipis que formen part de l'Agrupació de Micropobles del Segrià (entre els quals set de les Garrigues Històriques) i la Diputació de Lleida van presentar el dimecres 26 de març a Sarroca de Lleida el projecte Al poble hi ha de tot, amb què voleen donar el tret de sortida a aquesta iniciativa per reforçar el comerç local i afavorir el consum de productes de proximitat.
L'objectiu de la iniciativa és augmentar l'oferta de productes de les botigues dels pobles petits amb un aparador virtual en forma de tauleta, el qual inclourà un ventall d'aliments de proximitat procedents d'elaboradors dels mateixos municipis o d'altres de la vora. La compra es podrà fer presencialment o digitalment i es lliurarà a la botiga. Aquest també està previst que pugui incorporar serveis professionals específics per facilitar l'accés dels veïns a aquests. Entre els serveis inclosos n'hi ha de fontaneria, electricitat, arquitectura, assessoria o de reparació, per citar-ne alguns. A partir d'aquest augment del catàleg amb aliments que fins ara no tenien a la botiga, els micropobles de les Garrigues Històriques i del Segrià busquen millorar la qualitat de vida dels veïns i també reforçar la salut dels establiments.
Els pobles que estan impulsant aquesta iniciativa són Alcanó, Almatret, Aspa, Llardecans, Sarroca de Lleida, Sunyer i Torrebesses, a més de Montoliu de Lleida i Torreserona. La Diputació de Lleida ha finançat el desplegament de la iniciativa amb una subvenció de 177.650 € en el marc de les línies d'ajuts per afrontar el repte demogràfic.