Aquest any, Catalunya hauria de destinar el 55% dels residus urbans al reciclatge, és a dir, que en lloc de fer cap a l'abocador passin per la recollida separada per fraccions. Traslladat a nivell municipal, els únics pobles garriguencs que assoleixen o superen aquesta xifra són els que fan el sistema porta a porta. Són 14, pertanyents tant a les Garrigues com al Segrià, dels quals el que menys recicla (la Floresta) ho fa amb un 62% de les deixalles i el que més (Arbeca), amb un 74%. Tota la resta de pobles continua fent la recollida amb el sistema tradicional d'illes de contenidors i tots queden per davall del 55% fixat per la Unió Europea, excepte Granyena i els Torms, que compleixen l'objectiu del 55% i arriben al 59% i el 56%, respectivament.
Val a dir que són dades de finals del 2024 -les últimes que ofereix l'Agència Catalana de Residus-, ja que l'exercici 2025 encara no està tancat, però la situació dels últims anys en els municipis que han mantingut els contenidors no ha millorat progressivament sinó que s'ha estancat al voltant del 42%-44% de reciclatge. El 2024, de fet, la xifra va ser inferior que el 2023 i que el 2021.
A Catalunya hi ha 21 comarques que superen el 50% (a les Garrigues és el 50,9%), fet que, segons el Govern "demostra que és assolible amb les polítiques i sistemes adequats, especialment amb el desplegament de models eficients com el porta a porta i els contenidors tancats". A principis de l'any que ve, el Consell Comarcal de les Garrigues té previst estendre el porta a porta a tots els pobles que encara no el fan.