Opinió

Escoltant el jovent, construint el futur!

Durant aquest últim mes, molts ajuntaments han convocat els joves del seu poble per escoltar quines són les seves necessitats i poder, així, elaborar el Pla Local de Joventut 2012.

A Arbeca, aquesta trobada es va fer el divendres 9 de març. Després de treballar les propostes en petits grups i d’exposar-les a tots els assistents, vam veure que necessitàvem més temps per pensar-les i poder-les perfeccionar. Per això vam decidir fer que aquella trobada es repetís.

Vam decidir que es crearien unes seccions dedicades a diferents àmbits (esports, festes, cultura...) i cada una buscaria i treballaria propostes destinades als joves.A part que la manera de funcionar que es va plantejar és quasi immillorable, el que permetrà és que els joves tinguem un canal per on expressar sempre (no només quan s’ha d’elaborar el Pla Local de Joventut) quines inquietuds i propostes tenim.

A l’escoltar les nostres necessitats se’ns està implicant en la construcció del futur de cada poble i al veure que s’està fent cas de les propostes que exposem (moltes vegades creatives i innovadores) es deixaran de fer altres “coses” poc morals i poc legals.

Encara que no ho sembli, la societat actual té una joventut excel·lent que està esperant que se li obrin les portes per poder construir un futur millor.