Opinió

Editorial

Un moment esperat

Finalment, després de molts anys de parlar-ne i reiterar-se la idea s’ha fet realitat: Barcelona comptarà amb una botiga de productes garriguencs. L’establiment també farà les funcions de punt d’informació turística. Serà al Mercat de la Concepció, al barri de l’Eixample, i ho impulsen quatre cooperatives i dos cellers particulars, tot plegat de manera conveniada amb el Consell Comarcal, per tal d’inscriure’l en el projecte Oleoturisme.

Qualsevol estratègia comercial mundial en qualsevol part del món passa per anar a buscar el client o el comprador, no pas per esperar que vingui, i en aquest sentit, portar el producte allà on es concentra la major part del potencial de compra del país és una decisió, com a mínim, raonable. Els costos no deuen ser pas baixos, però una empresa té l’obligació de centrar moltes energies en la part comercial perquè, per bé o per mal, allà és on tot comença i tot acaba. La resta ha d’acompanyar, però sense vendes no hi ha empresa. És evident que això ha d’anar igualment secundat d’altres mesures de promoció, de fidelització del client, de cerca de noves vies de sortida.

I encara més: com qualsevol altra estratègia comercial, la iniciativa ha de tenir l’ambició d’ampliar la taca i anar fent grossa l’estructura. Això dependrà no tant de la qualitat del producte, oli, vi, fruita seca o mel, que es dóna per entesa, sinó del talent i la visió dels gestors de l’establiment, que han de ser de primer nivell. La dinàmica comercial dels cellers de vi, per la naturalesa empresarial pròpia de cadascú, molt més agosarada que les cooperatives, fa pensar que, d’això, no faltarà. Cal felicitar aquests pioners d’una idea tan llargament covada: algú ho havia de fer!