Em fa una mica de mandra repetir les obvietats que tots hem sentit aquestes últimes setmanes sobre el preu de l'oli. El que em crida més l'atenció d'aquesta situació és el poc control que tenen els productors de les Garrigues en el preu d'aquest producte. El diagnòstic és clar, no hem sabut comunicar l'exclusivitat d'aquest bé únic, comodititzant-lo i equiparant-lo a altres presumptes substitutius. Saber posicionar un producte no és fàcil però sí necessari. L'experiència ens diu que la feina ben feta té recompensa i que és un imperatiu posar en valor l'oli com a producte de luxe arreu del món.
Visc des de fa més de 15 anys en primera persona la gestió empresarial, i un dels aprenentatges clars és la necessitat d'invertir en l'equip de vendes. Pensar que els diners es rendibilitzen millor en una màquina nova o en més personal comptable és un error, això suma, cert, però la bona feina comercial amb un producte únic multiplica.
Des d'aquest petit altaveu us animo a tots a destinar una part dels beneficis extraordinaris d'aquestes campanyes a invertir en una millora del posicionament dels productes i en eines que permeti recuperar al control de les vendes. Potser és hora de creure'ns la mítica frase d'un dels millors emprenedors i empresaris de tots els temps, Steve Jobs, que deia: "Molts cops la gent no sap el que vol fins que els ho ensenyes".