La Diputació de Lleida arranjarà la carretera LV-7021 entre Aspa i el Cogul, 4 quilòmetres de carretera en estat força deficient que clamaven la millora. És una obra necessària, però, un cop més, la Diputació treballa amb criteris tècnics antics que altres diputacions fa anys que han superat. Actualment, els traçats en zones de terreny accidentat i amb intensitats de trànsit baixes intenten adaptar-se a la topografia i minimitzar els talussos i desmunts. Això permet guanyar estabilitat dels talussos i minimitzar els despreniments, i de retruc millorar la integració paisatgística. El primer objectiu és obvi, d'acord amb els costos de manteniment i el risc de caigudes de pedres i blocs en trams amb talussos massa verticals.
La carretera de les Borges a Cervià és un clar exemple de mal disseny, que s'explica per aquest criteri obsolet de voler retallar al preu que sigui, afegit a una absència absoluta de mesures de correcció ambiental. El segon objectiu té tot el sentit en tant que cada cop més, el visitant no sols té en compte el lloc sinó el trajecte. L'altre tema és que les intensitats de trànsit també s'han de considerar a l'hora de dimensionar una via. No ha de ser el mateix dissenyar una carretera per suportar una intensitat de 250 vehicles al dia que per a 2.500, tenint en compte que el principal factor de perillositat és la superació dels llindars de trànsit per als quals s'ha construït. Bons gruixos, bona qualitat de materials, molta cura en el peraltatge del ferm i, òbviament, una certa ampliació de la secció són accions que incideixen en una millora radical. En aquest cas, i tants altres casos, es passa de 4 i escaig (no arriba a 4,5 metres) a 7 metres de secció, que obliga a un replantejament total de la plataforma amb afectació a marges i finques veïnes especialment pendents i moviments de terres considerables.
Partint de la base que els recursos són limitats i que hi ha moltes carreteres a mantenir i poblacions a comunicar, un plantejament d'enginyeria més modern serviria per millorar igualment els traçats amb una repercussió econòmica més moderada i que permetria actuar sobre molts més quilòmetres.