El punt de partida
Fa un parell de setmanes vaig tenir la sort d’assistir i participar a la jornada tècnica “Les Garrigues, projectades al futur”, organitzada pel Consorci Garrigues per al Desenvolupament del Territori. L’activitat tenia com a objectiu principal posar sobre la taula algunes de les potencialitats de la comarca i fomentar el debat entre els agents del territori sobre quin ha de ser el motor econòmic del futur.
L’oli
Tots sabem que tenim un producte, l’oli, excepcional, de gran qualitat, però també sabem que fins avui no li hem sabut treure el rendiment econòmic que seria desitjable. Hem de ser capaços de millorar-ne la comercialització, aquest és el primer gran repte.
El paisatge
La posada en valor i la preservació del nostre entorn és fonamental si volem atraure visitants a la comarca. Els mateixos visitants que menjaran als nostres restaurants, dormiran als nostres allotjaments i que també, sobretot, compraran el nostre oli.
L’oliturisme
Aquest nou concepte ens serveix per posar sota un mateix paraigua totes les activitats que es poden realitzar al voltant de l’oli i el paisatge de la comarca.
L’exemple
La nostra referència pot ser el Priorat. A la comarca veïna, en només quinze anys, han estat capaços de revaloritzar el seu producte estrella -en aquest cas el vi- i de convertir-se en una potència turística gràcies a aquest producte, al seu entorn i a les activitats que s’hi realitzen.
La conclusió
Tenim un producte estrella, un paisatge singular, l’exemple a seguir i la formula de l’èxit. Només ens falta posar fil a l’agulla i treballar en aquesta direcció. En serem capaços?