El Servei Català de Trànsit (SCT) ha iniciat els tràmits per restringir la circulació de vehicles pesants per la carretera N-240 en el tram entre les Borges i Montblanc. De moment, l'SCT ha elaborat l'esborrany per modificar la resolució aprovada a finals d'any que establia les restriccions per al 2018 per poder incloure-hi aquesta i altres. "La carretera N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc registra un volum elevat de vehicles pesants i, comparativament, una sinistralitat notablement més elevada que el seu recorregut paral·lel per l'autopista AP-2, que constitueix una alternativa de més capacitat i millor traçat", es diu des d'aquest organisme de la Generalitat.
Reclamació del tram sencer
La mesura recull la proposta que ja va fer el setembre passat el conseller Josep Rull, que aleshores parlava de bonificacions per als camions d'entre el 42 i el 50%.
Els alcaldes dels pobles garriguencs directament afectats, com Vinaixa, l'Albi i Tarrés, consideren que la mesura és incompleta i que caldria aplicar-la a tot el tram fins a Lleida. "No n'hi ha prou, potser sí que aquí ho notarem una mica però al tram les Borges-Lleida ho dubto", diu Jordi Sarlé, alcalde de Vinaixa. D'un parer similar és l'alcaldessa de l'Albi, Anna Feliu, que troba que aquest desviament "és una mica just i seria millor tot el tram". També l'alcalde de Tarrés, Ramon M. Arbós afirma que si s'apliqués entre Lleida i Montblanc "es notaria molt més" i dubta que als transportistes "els valgui la pena sortir i tornar a entrar a l'N-240 al cap de pocs quilòmetres". També ERC de les Borges s'ha manifestat en aquest sentit i lamenta que la restricció no es faci extensiva a tot el tram.
Gratuïtat per a tothom
L'Associació de Transportistes de Lleida tampoc està satisfeta i aposta per una desviació per a tot el tram -de fet, dins a Soses- i que sigui gratuïta per a tothom, tant per a camions com per a turismes. "Si no hi ha un trasvassament de trànsit general, el problema de mobilitat a l'N-240 continuarà", diu Sílvia Llobet, secretària general de l'entitat. "Les autopistes ja estan més que amortitzades, quant costa rescatar-les abans d'acabar la concessió? Que es facin números", reclama.