Grup Pons tancarà el mes de maig amb una xifra record de vendes. Les vendes que l’empresa ha realitzat entre els mesos de gener i maig sumen un total de 3.400 tones d’oli, principalment Oli d’Oliva Extra Verge. Això significa un increment d’un 27% respecte als kilos venuts l’any 2010, i un 53% mes que la mitjana del període durant els darrers 10 anys. Queden lluny també les 3.000 tones comercialitzats durant el mateix període del 2007, segons una nota facilitada per l’empresa lleidatana i afincada a l'Albagés.
L’empresa, que es dedica a la producció, envasat i comercialització d’olis, aposta clarament pels mercats exteriors, on hi ven més del 90% de la seva producció.
Grup Pons, present en més de 100 països dels cinc continents, amb una filial a Estats Units i una delegació a Korea, es un referent per la qualitat dels seus olis.
Aquests resultats són fruit de la llarga trajectòria internacional de Grup Pons. L’aposta per les marques pròpies d’olis Pons i el treball per posicionar la marca en els principals mercats d’arreu del món estan donant resultats.
Tot i la complicada situació econòmica global, aquesta empresa catalana s’està consolidant lluny de casa. Àsia i els Països Àrabs lideren el creixement, seguits de ben a prop per Europa, SudAmèrica i Estats Units.
Producte de l’any a Alemanya
Segons ha publicat el diari El Punt, la gamma Selecció Familiar Tradicional del lleidatà Grup Pons ha estat escollida producte de l'any pels consumidors germànics i la marca consolida així la seva posició de preeminència en un mercat on, el darrer trimestre del 2010, va aconseguir un repunt de les vendes d'un 22,4%.
El reconeixement alemany ha arribat en forma de sorpresa, però no és casual perquè l'exportació i la presència en els mercats internacionals són el segell d'identitat d'aquest grup empresarial que té base a Rosselló de Segrià i que, amb una producció de 10.000 tones d'oli cada any, s'ha convertit en un pes pesant de la indústria oleica catalana.
L'empresa ha fet un salt de qualitat des que l'any 1995 va apostar per potenciar una marca pròpia i va anar abandonant el subministrament d'oli a granel a empreses, sobretot italianes, que després s'encarregaven d'etiquetar-lo i fer-lo arribar al públic general.
Així les coses, l'oli (que permet facturar 25 milions d'euros l'any) continuarà essent el principal pilar de negoci, un negoci que els ha permès posar els peus en, segons el gerent, “més de 100 països d'arreu del món”.
Tenen presència als cinc continents, però el Regne Unit, Suïssa, Brasil, els Estats Units, Corea i la Xina són clients preferents d'una empresa que ara es planteja estendre els seus tentacles cap a Mèxic i l'Índia, països “molt interessants per nosaltres i on amb prou feines tenim una presència testimonial”.
El grup té 70 persones en plantilla i en campanya contracta un centenar de treballadors eventuals, i Eduard Pons destaca el “potent equip comercial que viatja per tot el món per seguir trobant clients”.
Però tenir una cartera de clients tan heterogènia suposa una cursa de reptes pel procés de producció perquè “s'ha d'adaptar el producte a les necessitats i a la demanda de cada client i això ens ha obligat a enginyar un sistema de producció molt complex”. El gerent no descarta nous projectes empresarials a llarg termini “i més tenint en compte la situació de crisi en què està l'oli d'oliva, que ha caigut a preus dels anys setanta”, però apunta que a aquestes altures impulsar el negoci del vi “ja és prou repte”.