Opinió
Jordi Capdevila

Jordi Capdevila

Rebaixes o no rebaixes

Entre els torrons i la Fira de l'Oli de les Borges arriben les rebaixes d'hivern. La data de referència era el 7 de gener, just després de Reis, dic era perquè ja no és tan així, perquè la moda ha canviat i ara els consumidors troben rebaixes durant gairebé tot l'any. La data màgica ha perdut la seva essència en els últims temps per la liberalització legal que permet als comerços començar amb la campanya de descomptes abans d'hora, de fet, en qualsevol moment de l'any. Està clar que les botigues estan evolucionant igual que ho fa la societat i estan adoptant una altra manera de funcionar molt més lliberal i indefinida, cosa que pot portar a la confusió de la gent i els permet jugar cap allà on volen. Ara, les promocions i les ofertes són presents dia si dia també, ja no hi ha les cues típiques del dia d'inici de les rebaixes davant de les portes de la botiga perquè la gent s'ha acostumat a una altra cosa, a no esperar, i el que és més transcendent, a comprar quasi sempre amb descomptes. Rara és la botiga que no ofereix cap secció amb promoció dins del seu establiment, que no dóna punts acumulables o que no anuncia descomptes si tens o et fas la targeta d'aquella tenda. Estem vivint en un món de consumisme, on la publicitat està present pertot arreu, Internet és una fàbrica d'anuncis i el nostre cervell rep cada dia milers d'inputs que ens aboquen a comprar com una necessitat. Les botigues ens estan utilitzant com volen i ofereixen els productes que es volen treure del damunt a un preu més baix per eliminar estoc, però hi ha molta gent que no s'adona que aquelles rebaixes són enganyoses, perquè els productes són de temporades anteriors. Rebaixes o no rebaixes, aquesta és la qüestió.