Reportatges
Com ens condiciona la boira?
Com afecta en la vida quotidiana? Va bé per als cultius? I per a les ovelles que pasturen? I els que fan esport? Té efectes sobre la salut mental? I sobre l'aire que respirem?
Per Miquel Andreu
Manca crònica de recursos en cas d’emergència nuclear
16 pobles garriguencs estan a una distància d'entre 10 i 30 km de la central nuclear d'Ascó, en l'anomenada Zona 2. No obstant això, hi predomina la desinformació i la falta de recursos per afrontar una hipotètica emergència nuclear.
Per Xavier Franch
Tirar bateig, una tradició que perviu
Quan neix un infant sempre és motiu d’alegria, tant per la família com pel conjunt de la comunitat i, per tant, se sol presentar en societat.
Per Miquel Andreu
La comarca amb més cotxes per habitant
En 20 anys també és de les que ha experimentat un creixement més acusat, amb les repercussions que això té sobre l'espai públic.
Per Miquel Andreu
Refer marges, una inversió de futur
Restaurar marges de pedra seca era una part més de l’ofici de pagès. Avui dia, però, són molt pocs els qui ho fan i sovint són titllats d’il·luminats, precisament en una comarca que reivindica la pedra seca com un dels seus trets essencials.
Per Miquel Andreu
El turisme d’autocaravana, el nou protagonista de les vacances
Alguns pobles de la comarca ja ho van experimentar temps abans de la pandèmia, però en els últims mesos s'han posat en marxa diverses àrees per acollir autocaravanes, fins a un total de set, coincidint amb un auge del turisme interior.
Per Miquel Andreu
L'accent garriguenc en els inicis del Front Nacional de Catalunya
El FNC va néixer quan tot just acabava la Guerra Civil i començava la Segona Guerra Mundial, uns primers passos en què el paper d'alguns garriguencs va ser decisiu.
Per Miquel Andreu
Les cartes inèdites de la família Macià
Presenten més de 200 cartes entre dos dels germans de Francesc Macià, Maria i Josep, en les que la figura del qui fou president de la Generalitat plana constantment.
Per Miquel Andreu
L’alliberament de l’autopista obre noves perspectives empresarials
L’1 de setembre s’aixecaran les barreres del peatge de l’AP-2, cosa que suposarà un transvassament de trànsit procedent d’altres carreteres i una posició privilegiada per a les empreses que es troben a prop d'aquesta via d'alta capacitat.
Per Miquel Andreu